Finale Energy Challenges 2018 regio Utrecht

Op dinsdag 12 juni was de finale van Energy Challenges in de regio Utrecht. Er deden 11 scholen uit de regio Utrecht mee met de Energy Challenges, die in januari gestart zijn. Vijf maanden lang hebben de Energizers van deze scholen gekeken hoe ze zoveel mogelijk energie konden besparen in en rond de school. Ze hebben zelf een campagne bedacht en uitgevoerd om dit te realiseren! Alle leerlingen hebben het supergoed gedaan, maar zoals bij een wedstrijd hoort, kwam er ook hier een winnaar uit de bus. Dat is: de Internationale School Utrecht. Van harte gefeliciteerd!

De leerlingen van de Internationale School Utrecht (ISU) hebben de leuke teamnaam Lights Out. Tijdens hun project hebben ze les gegeven aan leerlingen op de basisschool van ISU. Deze les vergrootte de awareness bij jonge kinderen over klimaatverandering. Samen met de kinderen van de basisschool werd een experiment gedaan waarin klei (land) in een bakje ijsblokjes (ijsschotsen) lag, en keken de leerlingen samen wat er met het land gebeurde wanneer de ijsblokjes gingen smelten. De leerlingen van Lights Out geven aan dat ze veel geleerd hebben over samenwerken, energieverbruik en het organiseren van een evenement.

Wij bedanken de enthousiaste en leuke jury, bestaande uit Luc Mes (Gemeente Utrecht), Jeroen Onck (Utrecht Natuurlijk), Thomas Hoppe (TU Delft) en Hans Hoving (Stichting Technotrend) voor hun bijdrage aan de Energy Challenges 2018. En alle deelnemende scholen en Energizers voor hun interessante bijdrage. Superbedankt allemaal!

Bekijk hier de aftermovie gemaakt door leerling-ondernemers van MBO Utrecht, van deze leuke middag!

De  winnaars EC Utrecht 2018: team Lights Out van de Internationale School Utrecht

De jury v.l.n.r: Thomas Hoppe (TU Delft),  Jeroen Onck (Utrecht Natuurlijk), Luc Mes (Gemeente Utrecht) en Hans Hoving (Stichting Technotrend)