Bright Future Lab

De wereld is in verandering. Er gaat daarbij heel veel goed, maar we staan als samenleving ook voor grote uitdagingen: klimaatverandering, politieke spanningen, economische crisis. Scholen zijn altijd een plek van ontwikkeling geweest. Een plek waar wordt geëxperimenteerd en waar we leren omgaan met de wereld om ons heen. Waar leerlingen hun eigen plek in de samenleving vinden en persoonlijke talenten ontdekken. Scholen zijn daarom essentieel in het ontwikkelen van de capaciteiten die wij nodig hebben om om te kunnen gaan met de complexe uitdagingen waar we voor staan.

Bright future lab ondersteunt scholen die de transitie naar duurzaamheid willen maken, in hun organisatie én het lesprogramma. ​Het programma biedt daarvoor theorie, handvatten en tools waarmee die verandering mede door leerlingen wordt vormgegeven. ​

Wat is het?

• buitenschools leiderschaps- en duurzaamheidsprogramma
  • 10 leerlingen uit 3-4 Havo/VWO
  • op 3 scholen, 30 leerlingen in totaal
  • 1 bootcamp weekend
  • 12 weken intensieve begeleiding
  • 1 eindfeest waarin resultaten worden gedeeld

Hoe werkt het?

• door het ontwikkelen van kennis en skills in drie thema’s: duurzaamheid, leiderschap en effectieve samenwerking
  •  met intensieve begeleiding van een ervaren team
  •  door peer to peer learning

Wat levert het op?

Tien leerlingen die ambassadeurs van duurzaamheid zijn en daarmee participatie van andere leerlingen bevorderen, strategische maatregelen naar duurzaamheid die kostenbesparing opleveren, en een beter imago voor de school.

Meer informatie:
www.BrightFutureLab.nl