Global Goals in je spijkerbroek

Global Goals op de groene Alm

Rianne Bakker over de Global Goals bij Op de groene Alm

Stichting Technotrend is gestart met een gratis workshop voor de groepen 7 en 8 van alle basisscholen in Utrecht. De start valt samen met de landelijke Dag van de Duurzaamheid én is onderdeel van het programma van de Duurzame Week Utrecht. De workshop gaat over de Global Goals, 17 wereldwijde doelen afgesproken met alle landen van de Verenigde Naties. Zoals minder armoede, minder ongelijkheid, minder milieuvervuiling, onderwijs voor iedereen en gendergelijkheid.

Omdat 17 Global Goals toch wel flinke kost zijn, zijn ze voor de workshop opgehangen aan de
levenscyclus van de spijkerbroek. Spijkerbroeken zijn namelijk minder duurzaam dan je denkt. Van kinderarbeid in de katoenteelt, lage lonen in productie tot al dat textielafval, veel kan en moet beter! Gastdocenten Rianne Bakker en Sara Herreras vertellen over de Global Goals, over de spijkerbroek en de problemen. Waarna in groepjes korte opdrachten worden gemaakt en gepresenteerd. Zo kunnen de kinderen het thema bespreken en hun creatieve ideeën presenteren, voor een betere en duurzame toekomst!

Global Goals in je spijkerbroek is een samenwerkingen van Stichting Technotrend met de gemeente Utrecht, Utrecht4GlobalGoals en Utrecht Natuurlijk.

Ook een gratis workshop Global Goals in je spijkerbroek voor groepen 7 en 8 op jouw school? Geef je op bij Stichting Technotrend: secretariaat@stichtingtechnotrend.nl