Green Future Heroes

Leaflet (PDF) Green Future Heroes

Green Future Heroes is een nieuw inspirerend educatieprogramma voor basisscholen. Het doel van het programma is om bovenbouwleerlingen te laten beleven wat techniek inhoudt, wat je erin kunt doen (leren, werken) en hoe je ermee kunt bijdragen aan een duurzame samenleving.

Informatie voor bedrijven
Wij zoeken Green Future Heroes uit het bedrijfsleven die aan basisschoolleerlingen willen laten zien hoe gaaf en inspirerend het is om in de technische sector te werken.

Hoe kunt u meedoen

• Een werknemer in uw bedrijf wordt een Green Future Hero. Deze werknemer wordt gepresenteerd op een levensgrote banner en vertelt leerlingen over zijn vak en loopbaan
  • Een klas komt op excursie bij uw bedrijf
  • U steunt het project via een gift van een iPad die wordt ingezet binnen het lesprogramma

Waarom

• U draagt bij aan het oplossen van het tekort aan technisch geschoold personeel
  • U laat aan jongeren en ouders laten zien hoe gaaf en interessant het is om bij een duurzaam technisch bedrijf te werken
  • Uw bedrijf wordt zichtbaar in de online campagne

Meer informatie
Heeft u een Green Future Hero in uw bedrijf? Word dan partner in het programma. Hoe? Mail ons via: secretariaat@stichtingtechnotrend.nl.

Informatie voor scholen
Green Future Heroes is een educatieprogramma dat leerlingen informeert over opleidings- en carrièremogelijkheden binnen de technische sector. Het programma is geschikt voor leerlingen van groep 7 en 8.

Met rolmodellen, de Green Future Heroes, wordt getoond dat werken in de techniek leuk, veelzijdig en uitdagend kan zijn. Het is een uitdagend en interactief programma, waar kerndoelen van ‘Nederlandse Taal’ en ‘Oriëntatie op jezelf en de wereld’ in zijn opgenomen. Er zal extra aandacht uitgaan naar technische beroepen in de duurzame sector. Hiermee leren jongeren over het maatschappelijk belang van een duurzame samenleving.

Wilt u dat de Green Future Heroes langskomen bij u op school? Dat kan!
In het schooljaar 2015-2016 mogen tien klassen in de gemeente Utrecht gratis deelnemen aan dit programma. Bij vragen en bij interesse kunt u zich aanmelden via: secretariaat@stichtingtechnotrend.nl

Scholen buiten de gemeente Utrecht
Bent u geen school in de gemeente Utrecht en wilt u toch deelnemen? ook dan kunt u contact met ons opnemen om te kijken naar de mogelijkheden.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over het programma? Lees de Leaflet Green Future Heroes of neem contact met ons op via secretariaat@stichtingtechnotrend.nl

Contactpersoon:
Patrick van der Hofstad, voorzitter Stichting Technotrend, 06-10 27 28 23