Lab Duurzaamheid

Hoelang bestaat plastic al? Waar komt het vandaan? Hoe wordt het gemaakt? In welke producten zit plastic? Wat is plastic soep? Wat is het verschil tussen upcyclen, recyclen en hergebruik? Voor haar eerste programma liet LAB Duurzaamheid zich inspireren door plastic!

In een programma van 8 workshops leren kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar op een onderzoekende, actieve en creatieve manier over (natuur-)wetenschap, duurzaamheid en techniek. De kinderen doen o.a. technische proefjes, schrijven, maken foto’s en een gerecycled 3D object, leren hoe je zelf plastic kunt maken, verdiepen zich in natuurlijke energiebronnen en bouwen een muur van plastic flessen en leem.

LAB Duurzaamheid wordt zowel tijdens als na schooltijd aangeboden. Zie inschrijfformulier voor de verschillende opties. De workshops vinden o.a. plaats in Atelier ‘ T LAB – een atelier vol met afvalmateriaal – in Het Fantaziehuis, Cartesiusweg 23 Utrecht. Heeft u andere wensen? Neem dan contact met ons op.

Dit concept is ontwikkeld door Jurgen Tielbeke & Patrick van de Hofstad van Stichting Technotrend en Boukje Kassenaar & Sophie Nusselder van Kunsteducatief Buro Senses.

Meer informatie vind u op de website van Kunsteducatief Buro Senses. Klik hier

Inschrijven?