In deze lessenreeks ligt de focus op de samenwerking van de school met de directe omgeving om snoeproutes aan te pakken. Scholen, gelegen in woonwijken, hebben regelmatig te maken met klachten van omwonenden, bijvoorbeeld vanwege rondslingerende flesjes en ander verpakkingsmateriaal.
In deze lessen krijgen leerlingen meer zicht op de problemen die zogenaamde snoeproutes opleveren voor omwonenden en worden ze uitgedaagd hiermee aan de slag te gaan. Door samen te werken met betrokkenen uit de directe schoolomgeving wordt gewerkt aan duurzame oplossingen en ontstaat er meer bewustzijn. Maar hoe pak je dit samen op? En waar moet je beginnen?
Het lesprogramma kent een aantal belangrijke leerdoelen die nagestreefd worden. De leerlingen:
Binnen deze lessenreeks worden een aantal verschillende praktische modules aangeboden. Deze modules kunnen aaneengesloten of los van elkaar ingezet worden. Het betreft de volgende modules:
De adviseur van Stichting Technotrend stelt samen met de school een programma op maat samen. Dit wordt mede bepaald op basis van het leerjaar, het leerniveau en de beschikbare tijd die de school beschikbaar heeft.
Meer weten over de De Participerende School ? Neem contact op!