Aanpak (zwerf-)afval op Amsterdamse scholen

Op het Pieter Nieuwlandcollege in Amsterdam doen leerlingen van het HAVO en VWO mee aan een educatief traject om zwerfafval aan te pakken. Zeven klassen van het derde leerjaar starten op donderdag 7 maart met een programma van ongeveer twee maanden waarbij ze meer leren over zwerfafval, maar ook zelf de handen uit de mouwen gaan steken.

Het Pieter Nieuwland College is gelegen vlakbij 2 supermarkten. In het verleden heeft dit weleens tot klachten geleid van buurtbewoners over de overlast van met name troep buiten de winkel, veroorzaakt door leerlingen. Tegenwoordig valt dat gelukkig mee, maar het blijft erg belangrijk om leerlingen bewust te maken van de gevolgen van het op straat gooien van afval.

Onder leiding van de gastdocenten van Stichting Technotrend gaan de leerlingen zelf de straat op om met buurtbewoners te praten en zelf afval te rapen.

Logo Pieter Nieuwland