Troep onder de loep

Dit programma wordt aangeboden door Stichting Technotrend en uitgevoerd door een gastdocent (in bijzijn eigen docent). In dit programma zijn de CITO leerdoelen rekenen, taal en duurzame ontwikkeling verwerkt. Ook sluit het aan op de techniekdoelstellingen die vanaf 2020 een vast onderdeel van het curriculum worden.

Uitdagend, creatief en inspirerend, die drie woorden omschrijven de workshop Troep onder de Loep het best. Binnen dit prikkelende, recycleproject worden leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs in één of twee workshops uitgedaagd om op een meer verantwoordelijke manier om te gaan met afval.

Na een korte introductie buigen de leerlingen zich in kleine projectteams over de opdracht om een eigen creatieve, technische oplossingsgerichte uitvinding te bedenken, die de wereld schoner en beter kan maken. Maar daar stopt het niet, vervolgens gaan de leerlingen zelf aan de slag. De prototypes die zij ontworpen hebben gaan ze nu ook daadwerkelijk maken, met alleen het afval dat ze zelf ter voorbereiding hebben verzameld.

Aansluitend wordt een tentoonstelling georganiseerd. Dit programma is geschikt voor groep 5 t/m 8 van het basisonderwijs.

Meer info en aanbod op maat
Neem contact op met Stichting Technotrend,
Kaat Oudesluijs,