Waterzijdig Inregelen

Wijkbedrijf Utrecht, Energie-U en Stichting Technotrend slaan vanaf januari 2014 de handen ineen met een gezamenlijk initiatief, het project Waterzijdig inregelen.12 ROC leerlingen installatietechniek krijgen de kans om zich deze specifieke techniek eigen te maken. Na een grondige scholing komen deze leerlingen misschien wel bij u thuis om uw cv waterzijdig in te regelen. Dat levert u naar verwachting een jaarlijkse besparing op van tenminste €50 op uw energierekening.

Dit project combineert het bieden van opleidingskansen aan jonge mensen met het besparen van energie en het bevorderen van het gebruik van duurzame technieken in de gemeente Utrecht. De techniek in kwestie is het waterzijdig inregelen, ook wel CV tuning genoemd.Deze techniek draagt rechtstreeks bij aan een lagere energierekening, aan verminderde CO2 uitstoot en aan meer warmtecomfort. Het is een weinig toegepaste en bij velen onbekende techniek die desondanks veel mogelijkheden biedt. U zou mogen verwachten dat CV installaties bij oplevering waterzijdig inregeld zijn, maar dat is helaas zelden het geval. Daardoor blijven per huishouden potentiële besparingenin gasverbruik liggen tussen de 7% en 15%. De projectpartners willen deze techniek weer op de kaart zetten, om zo dit onderbenutte potentieel ook aan te spreken.

href=”http://www.energie-u.nl/actie/waterzijdig-inregelen-van-uw-cv-installatie/#.UmU1CXB4qUM”>http://www.energie-u.nl/actie/waterzijdig-inregelen-van-uw-cv-installatie/#.UmU1CXB4qUM